Ramowy rozkład dnia
8:00 – 8:40
- Schodzenie się dzieci
- Indywidualne kontakty z dziećmi i ich rodzicami
- Zabawy dowolne wg zainteresowań, podejmowane z inicjatywy dzieci
- Zestaw ćwiczeń porannych
- Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju
- Czynności porządkowe i zabiegi higieniczne
8:40 – 9:30
- Śniadanie – kultura spożywania posiłków i zachowania się przy stole
- Czynności higieniczne i samoobsługowe
- Odpoczynek - leżakowanie na dywanie
- Zabawy integrujące grupę, zabawy orientacyjno - porządkowe
9:30 – 10:30
- Sytuacje edukacyjne organizowane w sali lub plenerze, rozwijające różne formy aktywności dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi, w relacjach ze środowiskiem społeczno – kulturowym i przyrodniczym - realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego
- Dzieci 3, 4- latki zabawy swobodne dzieci, przy niewielkim udziale nauczyciela
- Zajęcia z języka angielskiego (wtorek: 7:30 - 8:00, czwartek: 11:30 - 12:00)
10:30 – 11:20
- Czynności samoobsługowe w łazience i w szatni. Przygotowanie do pobytu na powietrzu,
- Zabawy na świeżym powietrzu, placu zabaw, obserwacje przyrodnicze – spacery, wycieczki lub zabawy ruchowe
- Różne formy pracy zgodnie z zainteresowaniami i potrzebami dzieci
11:20 – 12:00
- Czynności higieniczno – porządkowe
- Obiad – sprawne posługiwanie się sztućcami, kultura spożywania posiłku
12:00 – 13:00
- Relaksacja, bajkoterapia, słuchanie bajek i muzyki, gry i zabawy językowe
- Zabawy dydaktyczne doskonalące i rozwijające kompetencje dzieci, wiadomości i umiejętności z wykorzystaniem technologii komputerowej, gry towarzyskie, planszowe, zabawy w kacikach zainteresowań
- Praca indywidualna z dziećmi zdolnymi i z przedszkolakami o specjalnych potrzebach edukacyjnych: wspomaganie i korygowanie rozwoju
- Czynności porządkowe- troska o ład i porządek w otoczeniu
- Rozchodzenie się dzieci do domów.